Da Telenor skulle bytte ut kontormøbler, gjorde de en avtale med Glomma Industrier (GI). I likhet med en rekke andre fikk de en opplevelse ut over egne forventninger.
– Våre kunder blir som regel veldig positivt overrasket over reisen vi tar dem med på når de benytter våre tjenester, og hvilke muligheter de faktisk har, sier daglig leder Robert Kalstad hos Glomma Industrier. Han sikter til en rekke bedrifter som har valgt å benytte deres tjenester. – Vi henter kontormøblene ute hos kunden, tar dem med oss, bytter stoff og defekte mekaniske deler, polstrer opp, renser og smører – og alle funksjoner testes og justeres. Møblene fremstår som ny og levetid dobles, sier han.
“Våre kunder blir som regel veldig positivt overrasket over reisen vi tar dem med på når de benytter våre tjenester, og hvilke muligheter de faktisk har.”
Lang erfaring gir god kvalitet
Fokus på godt håndverk, høy faglig kompetanse og bruk av kvalitetsmaterialer har vært viktig helt siden oppstarten i 1958. De ansatte i Glomma Industrier besitter unik erfaring og kompetanse som strekker seg fra antikke møbler til hypermoderne kontormøbler. De har sett bruksslitasje på nært hold i årevis, og de har studert både stoff, mekaniske deler, polstring og plastkomponenter. Disse folkene vet hva som holder og hva som ikke holder i det lange løp.
–Vi ser hvordan møblene slites, og gir produsentene av nye møbler tilbakemeldinger, slik at de kan forbedre sine produkter allerede i produksjonen, sier Kalstad. De svake komponentene erstatter vi med høykvalitetskomponenter, slik at de brukte stolene vi trekker om ofte er bedre enn de var som nye. Vi er stolte av kompetansen vi har opparbeidet oss og den deler vi gladelig med kundene våre.
Gode råd gjennom hele prosessen
Rådgivningen starter helt fra første kontakt med kunden og varer helt frem til møblene er levert. Gjennom tett dialog og befaring, får kunden anbefalinger om hvilke av sine møbler de bør gjenbruke og hvilke som trolig helst bør resirkuleres.
-Vi har erfaring med alle fabrikater. Mener vi at kvaliteten er bra vil vi anbefale omtrekk og service, understreker Kalstad.
Videre får kunden råd om hva som bør gjøres med møblene. Fokuset her er på brukerne. Selvsagt skal de skal være komfortable og funksjonelle, men også tiltalende i mange nye år. Det er mennesker som skal bruke dem og det er mennesker som skal slite dem ut. Det er her den årelange erfaringen hos Glomma Industrier kommer til nytte. I denne fasen får kunden mulighet til påvirke kvaliteten, og ikke minst også utseende.
Rozmana Ahmadi er én av de dyktige konsulentene som loser kundene gjennom den spennende prosessen det er å redesigne brukte møbler, fra slitt og kjedelig til elegant og moderne. Hennes råd er det verdt å ta med seg.
– Du kan få den fargen og kvaliteten du ønsker, sier hun og viser frem et utvalg av stoffprøver. Vi skaffer det meste, legger hun til.